2021/2022
El departament de llengua catalana i literatura de l’Institut Campclar el formen les professores: Elsa Canet Ferri, Núria Comas Lou, Laia Dolç Gabriel, Cinta Panisello Colomé, Sílvia Sànchez Aldabó i Tesa Sardà Basora.
Les professores del departament es distribueixen la docència de la matèria de la següent manera:
Nivell | Professorat |
1r ESO | Cinta Panisello Colomé iLaia Dolç Gabriel |
2n ESO | Núria Comas Lou iTesa Sardà Basora |
3r ESO | Laia Dolç Gabriel iSílvia Sànchez Aldabó |
4t ESO | Cinta Panisello Colomé iTesa Sardà Basora |
1r BAT (Tecnològic, Humanístic i Esportiu) | Núria Comas Lou i Elsa Canet Ferri |
Literatura universal (1r BAT) | Sílvia Sànchez Aldabó |
2n BAT (Tecnològic i Humanístic) | Sílvia Sànchez Aldabó |
Aula d’acollida | Elsa Canet FerriCinta Panisello Colomé iNúria Comas Lou |
Així mateix, la tasca de Cap de Departament la du a terme la professora Sílvia Sànchez Aldabó.
Material de classe
Segons la normativa del centre, al llarg del curs 2020/21 la difusió de la matèria de llengua catalana es durà a terme a través de la plataforma Moodle. El material que es treballarà està elaborat per les professores del departament, excepte els textos d’autor, que són degudament identificats.
A través d’aquesta plataforma l’alumnat haurà de contestar qüestionaris i dur a terme tasques de manera periòdica per comprovar el seu aprenentatge i per consolidar els conceptes necessaris.
A l’aula, l’alumnat ha de portar sempre la seva tauleta carregada (com si es tractés del seu llibre de text), i evidentment fulls i bolígrafs necessaris per confegir el dossier de cada unitat.
PLA LECTOR (2021/22)
Pel que fa a les lectures que durem a terme, els títols corresponents a aquest curs són:
1r trimestre | 2n trimestre | 3r trimestre | |
1r ESO | VILLANUEVA, MurielDuna. Diari d’un estiuEd. Babulinka BooksISBN: 978-84-941590-7-7 | Dues lectures més a escollir d’una llista tancada de diversos gèneres i formats adequats al nivell de l’alumnat de primer. | |
2n ESO | SANTOS, Care.MentidaEd. EdebéISBN: 978-84-683-1578-2 | Dues lectures més a escollir d’una llista tancada de diversos gèneres i formats adequats al nivell de l’alumnat de segon. | |
3r ESO | LORMAN, Josep.L’aventura de SaïdEd. CruïllaISBN: 978-84-661-4535-0 | Dues lectures més a escollir d’una llista tancada de diversos gèneres i formats adequats al nivell de l’alumnat de tercer. | |
4t ESO | CABEZA, AnnaUn dia sencer de blat.Ed Bambú, 2010ISBN: 978-84-834-3117-7 | Dues lectures més a escollir d’una llista tancada de diversos gèneres i formats adequats al nivell de l’alumnat de quart. | |
1r BAT | MARTORELL, JoanotTirant lo Blanc. | ORIOL, JoanAntologia de poesia catalana. Nova triaEd. La Galera ISBN:978-84-2466-318-6 | IBSEN, Henrik.Un enemic del pobleAula literàriaEd. Vicens VivesISBN: 978-84-682-4524-9 |
2n BAT | PUIG i FERRETER, Joan.Aigües encantades | RODOREDA, MercèLa plaça del DiamantEd. Club Editor |
Criteris d’avaluació ESO/BAT
1. L’avaluació de la matèria de llengua catalana a l’etapa de batxillerat es durà a terme a través d’una nota numèrica i a l’etapa de l’ESO es durà a terme segons els indicadors següents:
NA – No Assoleix
AS – Assoliment Satisfactori
AN – Assoliment Notable
AE – Assoliment Excel·lent
2. L’avaluació és continuada.
3. El percentatge atorgat a cada dimensió serà desglossat al curs Moodle de cada curs i matèria.
4. L’alumnat s’ha de fer conscient del seu procés d’aprenentatge. Per això l’avaluació té en consideració diverses perspectives a fi de comprovar el que l’alumnat ha après:
a. Controls del coneixement de llengua.
b. Controls de les lectures de curs (preguntes, activitats diverses, treball…)
c. Portfolis/dossiers d’aprenentatge (activitats d’expressió escrita, deures, treball d’aula, altres treballs)
d. Activitats d’expressió oral.
e. Activitats periòdiques d’avaulació de la comprensió oral i lectora.
f. Actitud i comportament.
5. L’alumnat amb la matèria no assolida del curs anterior la recuperarà amb un examen de recuperació durant el primer trimestre del curs vigent o del segon si aquest no s’assoleix.
6. En les proves escrites, a fi de millorar l’ortografia, a 1r i 2n d’ESO es descomptarà 0,05 punts per falta i a 3r, 4t d’ESO, 1r i 2n de batxillerat 0,1 punts per falta sense límit.
7. Aquelles activitats puntuables i entregades fora de termini, sense un comprovant oficial (metge…), disminueixen la seva puntuació d’acord amb el criteri que s’hagi adoptat.
8. Només es repetiran els exàmens si l’alumne/a justifica la falta d’assistència mitjançant un comprovant oficial.
9. A batxillerat, si l’alumne/a acumula, per trimestre, més d’un 20% de faltes d’assistència no justificades, no podrà participar en els exàmens. Les absències només es poden justificar amb el corresponent comprovant oficial.
10. A 4t d’ESO es portaran a terme diversos simulacres de proves similars a les oficials de competències bàsiques i tindran un valor en la nota trimestral.
a. 20% 1r trimestre (simulacre)
b. 30% 2n trimestre (simulacre)
c. 40% 3r trimestre (proves oficials)
11. Els percentatges d’avaluació són orientatius i no taxatius i convé remarcar que en cada alumne/a es té en compte la seva trajectòria individual d’esforç i millora.