El Claustre de professorat de l’Institut Campclar està format per uns 70/80 docents que representen totes les especialitats que s’ofereixen en ESO, Batxillerat, PFI i Cicles Formatius. Cada professor forma part d’un Departament o Seminari i té un cap que el representa en el Consell de Direcció. En el cas dels professors que siguin únics en la seva especialitat, constaran com a adscrits al departament que tingui més afinitat pedagògica. Es preveuen els següents Departaments i Seminaris:
Àmbits de llengües | Dep. Llengua Catalana i literatura |
Dep. Llengua Castellana i literatura | |
Dep. Llengües estrangeres:
– Anglès – Francès – Italià — Alemany |
|
Àmbit de Ciències Socials | Dep. d’Humanitats:
– Ciències Socials – Cultura i llengües clàssiques – Filosofia – Economia – Emprenedoria – Religió / Valors |
Àmbit Matemàtic | Dep . de Matemàtiques |
Àmbit Científico-tecnològic | Dep. de Ciències de la Naturalesa:
– Biologia – Geologia – Ciències Aplicades – Cultura Científica Dep. de Física i Química Dep de Tecnologia i TIC |
Àmbit artístic | Seminari de Música
Seminari d’Educació Visual i Plàstica |
Àmbit d’Educació Física | Seminari d’Educació Física |
Àmbit d’Orientació | Dep. d’Orientació
– SIEI |
Cicle Formatiu i FPI | Departament d’Activitats Comercials
– PFI Departament d’Informàtica |
La Direcció del centre vetlla perquè hi hagi una cohesió en el claustre i treballa per engegar projectes vinculats al projecte de direcció i perquè cada professional pugui trobar el seu espai en el centre. Així mateix, es fomenta el treball en equip i cooperativament, com fem en l’alumnat.
En aquest sentit, ens fonamentem en els valors que pensem que enriqueixen els nostre centre i que tenim com a base de les nostres actuacions i que, a grans trets, es resumeixen en:
- La coeducació com a característica del procés educatiu.
- El respecte mutu com a principi de convivència.
- El pluralisme ideològic.
- La innovació com a eina de millora.
- L’equitat com a objectiu i fonament.
- L’educació integral com a mètode de formació dels alumnes.
- La inclusió de la diversitat en la realitat del centre.
- El consens i la transparència la línia metodològica i organitzativa.
- El lideratge compartit en la presa de decisions.
- L’oferta d’una participació responsable i positiva.
- La valoració i el reconeixement de les persones i els seus projectes. El foment de la cultura de l’esforç i el treball ben fet de tota comunitat educativa.
- La voluntat de proporcionar itineraris i sortides laborals i educatives perquè millori la realització personal de l’alumnat i l’educació als nostres barris.
L’objectiu fonamental de la comunitat educativa i de l’equip directiu és aconseguir que es mantinguin les notes d’identitat que hem manifestat en aquest apartat i que segueixen el nostre Projecte Educatiu de Centre (PEC). En aquest sentit, volem concretar les nostres actuacions a partir d’aquest marc ideològic, sempre buscant la màxima participació i suport del claustre, dels serveis d’administració, dels pares i de l’alumnat.