Objectius
- Assolir els objectius d’Europa 2020 vers la competitivitat europea, els principis d’internacionalització i d’èxit escolar de l’acord de govern, i s’alinea amb els compromisos de qualitat del Marc per al plurilingüisme del sistema educatiu a Catalunya.
- Vetllar perquè l’aprenentatge sigui significatiu (captar l’interès i la curiositat perquè allò que aprenguin ho puguin recordar per sempre, es tracta d’apostar per un aprenentatge real).
- Apostar per la bona pràctica i preparació docent. Els nostres professionals han d’apostar per la innovació, les TIC i l’aprenentatge de llengües.
Projecte del centre
- Millorar els resultats educatius a l’ESO
- Atendre l’excel·lència de l’alumnat com a mesura d’atenció a la diversitat en el Segon Cicle d’ESO i Batxillerat
- Apostar per la formació lingüística i innovadora del professorat
- Millorar la projecció externa del centre
Activitats
Anglès
(1) Desplegament en anglès (Activitats de reforç).
Tots els alumnes de la línia reben l’impacte. Hores trimestrals d’anglès
1r ESO | Anglès | Socials | Naturals* |
35 h | 27 h | 4 h | 4 h |
Activitats pròpies de la matèria de IA | – Recordar, reconèixer, llegir/escoltar i comprendre textos breus– Resumir, fer mapes conceptuals, explicar breument mapes, esquemes, etc. |
2n ESO | Anglès | Tecno* | Naturals* |
40 h | 27 h | 4 h | 9 h |
Activitats pròpies de la matèria de IA | – Recordar, reconèixer, llegir/escoltar i comprendre textos breus– Resumir, fer mapes conceptuals, explicar breument mapes, panells, esquemes, etc. |
3r ESO | Anglès | Mates | Naturals* |
42 h | 27 hores | 5 h | 10 h[1] |
Activitats pròpies de la matèria de IA | – Breus presentacions– Edició de textos
– Crear panells informatius més complexos – Resums breus |
4t ESO | Anglès | Socials | Naturals* |
42 h | 27 hores | 6h | 9h |
Activitats pròpies de la matèria de IA | – Narrar, produir històries amb les TIC– Crear un bloc de treball o un portafoli
– Argumentar textos |
(2) Desplegament en anglès (Activitats de complementàries).
Reben l’impacte els alumnes amb bon nivell d’anglès, a partir d’optatives.
- Optativa A little bit about Chemisty (3r ESO), amb 30 alumnes.
- Optativa A little bit about Biology (3r ESO), amb 30 alumnes.
Francès
Desplegament en francès
1r ESO | Optativa Francès (25 al) | Llengua catalana* |
20 h | 18 hores | 2 h |
Activitats pròpies de la matèria de FR | Recordar, reconèixer, llegir/escoltar i comprendre textos breusResumir, fer mapes conceptuals, explicar breument mapes, esquemes, etc. |
2n ESO | Optativa Francès (10 al) | ViP* |
21 h | 18 hores | 3 h |
Activitats pròpies de la matèria de FR | Recordar, reconèixer, llegir/escoltar i comprendre textos breusResumir, fer mapes conceptuals, explicar breument mapes, esquemes, etc. |
3r ESO | Optativa Francès (15 al) | EF* |
21 h | 18 hores | 3 h |
Activitats pròpies de la matèria de FR | – Breus presentacions– Edició de textos
– Crear panells informatius més complexos – Resums breus |
4t ESO | Optativa Francès (30 al)[2] | EF* | Llengua castellana |
33 h | 27 hores | 3 h | 3 h |
Activitats pròpies de la matèria de FR | – Narrar, produir històries amb les TIC– Crear un bloc de treball o un portafoli
– Argumentar textos |
Activitats Complementàries
IA:
- Erasmus + (1r Batx)
- Viatge a Londres (2n Batx)
- Auxiliar de conversa en llengua anglesa (haurem d’estudiar el desplegament d’aquesta figura)
FR:
- Intercanvi amb Perpinyà (4t d’ESO i 1r Batx)
LECTURA :
- Infografies, on es planteja la comparació lingüística (es renovaran per al curs vinent)
- Proposta de lectura d’un llibre per curs (anual), el qual es treballarà a totes les llengües.
Aquests llibres també es poden agafar com a referent a la resta de matèries per treballar-ne el contingut.
Els llibres que es proposen són els següents:
1r ESO
Sally Nicholls Ways to Live Forever
Maneres de viure per sempre
A en Sam li agraden les dades científiques. Vol saber coses d’OVNIS, de pel·lícules de terror, de dirigibles, de fantasmes i d’investigadors; i també què se sent quan fas un petó a una noia. I, com que té leucèmia, vol estar informat sobre què és exactament la mort. Necessita resposta per a aquelles preguntes que ningú mai no vol respondre. Per això escriu un diari, ple de llistes i d’interrogants, explicant la seva vida, a casa i a l’hospital.
Número de pàgines en català: 208 amb il·lustracions
2n ESO
- J. Palacios Wonder
August (Auggie) Pullman ha nascut amb una greu deformació a la cara i s’ha hagut de sotmetre a tantes operacions que no ha pogut anar mai a l’escola; fins ara, que té deu anys i està a punt de començar cinquè a l’escola Beecher. Si alguna vegada heu sigut nous, ja sabeu que dur que és… Doncs imagineu-vos com deu ser quan tens una cara com l’August. ¿Aconseguirà que els seus companys l’acceptin com un més, encara que sigui el nen més estrany que han vist mai?
Número de pàgines en català: 420 amb il·lustracions
3r ESO
Randa Abdel-Fattah Does My Head Look Big in This?
Per què tothom em mira això del cap?
Amal és una estudiant australiana de pares musulmans. Un dia decideix que portarà el hijab, el mocador musulmà per a cobrir-se el cap, a tot arreu fins i tot a l’institut. Aconseguirà superar els prejudicis, mantenir els amics i atreure els nois? Un tema actual i polèmic, i, alhora, una novel·la extraordinàriament fresca i divertida.
Número de pàgines en català: 350
4t ESO
D’AVENIA, Alessandro Bianca come il latte, rossa come il sangue
Blanca com la neu, vermella com la sang
White as Milk, Red as Blood
Número de pàgines en català: 279
La commovedora història d’un adolescent de 16 anys, enfrontat a una difícil experiència que el porta a redefinir els seus sentiments pel que fa l’amistat, i l’amor, la vida i la mort, i a aprendre la importància d’acomplir els seus somnis.
Per més informació visiteu el web.
[1] 5 h de FiQ i 5 h de Biologia
[2] Poden escollir l’assignatura els alumnes que l’han fet durant 1r, 2n i 3r i d’altra banda, també la poden escollir de modalitat de 4t. Té dos nivells diferents