Departament de Català

Departament de Català   curs 2020/21

El departament de llengua catalana i literatura de l’Institut Campclar el formen les professores: Núria Comas Lou, Georgina Lleixà Audí, Cinta Panisello Colomé, Mar Olesti Sans, Sílvia Sànchez Aldabó, Tesa Sardà Basora i Eva Vila Estrada.

Les professores del departament es distribueixen la docència de la matèria de la següent manera:
Nivell i Professorat
1r ESO: Georgina Lleixà Audí, Núria Comas Lou
2n ESO: Georgina Lleixà Audí, Núria Comas Lou, Eva Vila Estrada
3r ESO: Eva Vila Estrada, Sílvia Sànchez Aldabó
4t ESO: Cinta Panisello Colomé, Tesa Sardà Basora, Sílvia Sànchez Aldabó
1r BAT (Tecnològic i Humanístic): Cinta Panisello Colomé, Sílvia Sànchez Aldabó
2n BAT (Tecnològic i Humanístic): Sílvia Sànchez Aldabó, Tesa Sardà Basora
Aula d’acollida: Tesa Sardà Basora, Eva Vila Estrada, Mar Olesti Sans

Així mateix, la tasca de Cap de Departament la du a terme la professora Sílvia Sànchez Aldabó.

Material de classe

Segons la normativa del centre, al llarg del curs 2020/21 la difusió de la matèria de llengua catalana es durà a terme a través de la plataforma Moodle. El material que es treballarà està elaborat per les professores del departament, excepte els textos d’autor, que són degudament identificats.
A través d’aquesta plataforma l’alumnat haurà de contestar qüestionaris i dur a terme tasques de manera periòdica per comprovar el seu aprenentatge i per consolidar els conceptes necessaris.
A l’aula, l’alumnat ha de portar sempre la seva tauleta carregada (com si es tractés del seu llibre de text), i evidentment fulls i bolígrafs necessaris per confegir el dossier de cada unitat.

PLA LECTOR (2020/21)

Pel que fa a les lectures que durem a terme, els títols corresponents a aquest curs són:

 1r trimestre2n  trimestre3r trimestre
 1r ESOBACCALARIO, Pierdomenico La veritable història del capità GarfiEd. La GaleraEAN: 9788424643935VILLANUEVA, MurielDuna. Diari d’un estiuEd. Babulinka BooksISBN: 978-84-941590-7-7BENET i JORNET, Josep M.Taller de fantasia. SupertotEd. Educació 62978-84-92672-52-3
 2n ESOBURGAS, ÀngelPetites històries del globusEd. BambúISBN: 978-84-8343-237-2CASTELLANOS, Pol L’impostor de Viena Ed. 62ISBN: 978-84-9137-874-7GUIMERÀ, Àngel. Mar i cel Ed. Barcanova, col. Clàssics a mida. ISBN 978-84-4893144 5
 3r ESOSANTOS, Care.MentidaEd. EdebéISBN: 978-84-683-1578-2MARTORELL, Joanot. Tirant lo Blanc per a joves. Edició bilingüe Onada Edicions ISBN 978-84-17050-39-9GUIMERÀ, ÀngelLa filla del mar.Ed. Bromera, número 078ISBN 9788490263983
 4t ESOGALCERAN, Jordi El mètode Grönholm Ed. Educaula62Col. la Butxaca ISBN: 8496863735BURGAS, Àngel Noel et busca Ed. La GaleraEAN:9788424644598CABEZA, AnnaUn dia sencer de blat.Ed Bambú, 2010ISBN: 9788483431177
1r BATMARTORELL, JoanotTirant lo Blanc.ORIOL, JoanAntologia de poesia catalana. Nova triaEd. La Galera  ISBN:9788424663186Títol per escollir
2n BATGUIMERÀ, ÀngelTerra baixaRODOREDA, MercèMirall trencat 

Criteris d’avaluació ESO/BAT

1. L’avaluació de la matèria de llengua catalana es durà a terme segons els indicadors següents:

NA – No Assoleix 

AS – Assoliment Satisfactori 

AN – Assoliment Notable  

AE – Assoliment Excel·lent  

2. L’avaluació és continuada.

3. Les competències bàsiques de l’àmbit lingüístic s’estructuren en les dimensions competencials i la nota obtinguda prové de:

·      40% Dimensió expressió escrita i coneixement de llengua

·      20% Dimensió expressió oral i comprensió oral

·      20% Dimensió comprensió lectora.

·      10% Dimensió estètica i literària (obligatòria per a aprovar).

·      10% Dimensió actitudinal i plurilingüe.

4. L’alumnat s’ha de fer conscient del seu procés d’aprenentatge. Per això l’avaluació té en consideració diverses perspectives a fi de comprovar el que l’alumnat ha après:

a.  Controls del coneixement de llengua.

b. Controls de les lectures de curs (preguntes, activitats diverses, treball…)

c. Portfolis/dossier d’aprenentatge (activitats d’expressió escrita, deures, treball d’aula, altres treballs) 

d.   Activitats d’expressió oral.

e. Activitats periòdiques d’avaulació de la comprensió oral i lectora.

f.   Actitud i comportament. 

5. L’alumnat amb la matèria no assolida del curs anterior la recuperarà amb l’assoliment satisfactori del primer trimestre. Si no assoleix el primer trimestre, recuperarà el curs anterior si assoleix dos trimestres del curs o, evidentment, si assoleix el curs vigent. 

6. En les proves escrites, a fi de millorar l’ortografia, a 1r i 2n d’ESO es descomptarà 0,05 punts per falta i a 3r, 4t  d’ESO, 1r i 2n de batxillerat 0,1 punts per falta sense límit. 

7. Aquelles activitats puntuables i entregades fora de termini, sense un comprovant oficial (metge…), disminueixen la seva puntuació d’acord amb el criteri que s’hagi adoptat.

8. Només es repetiran els exàmens si l’alumne/a justifica la falta d’assistència mitjançant un comprovant oficial.

9. A batxillerat, si l’alumne/a acumula, per trimestre, més d’un 20% de faltes d’assistència no justificades, no podrà participar en els exàmens. Les absències només es poden justificar amb el corresponent comprovant oficial.

10. A 4t d’ESO es portaran a terme diversos simulacres de proves similars a les oficials de competències bàsiques i tindran un valor en la nota trimestral.

a.    20%  1r trimestre (simulacre)

b.    30%  2n trimestre (simulacre)

c.    40%  3r  trimestre (proves oficials)

11. Els percentatges d’avaluació són orientatius i no taxatius i convé remarcar que en cada alumne/a es té en compte la seva trajectòria individual d’esforç i millora.