Sortida a la via Verda

Via Verda, que va fer un tren al llarg de 31 anys (fins al dia 17-09-1973), havia de salvar tot un munt de desnivells, propis de la zona de muntanya, i és per això que no es podia apropar a cada poble (molts d’ells, pobles de muntanya). Deixem Bot i continuem la pedalejada. Arribem a la Fontcalda, balneari i zona d’esbarjo. A l’estiu, molta gent hi va a banyar-se a les aigües fresques del riu Canaletes. ara, tot i no fer calor, vam fer-hi una passejada per un camí que, gairebé, penja de la muntanya. Es tracta d’una passarel·la que permet arribar gairebé sota d’un pont (40 m d’alçada), tot sortejant algun rierol. Aprofitem per dinar, o per acabar de menjar el que hem portat. Finalment, hem d’agafar les bicis i continuar pel camí. A Xerta ens queden uns 15 km que, tot i ser camí de baixada, es comença a fer sentir el cansament. Arribem a Xerta molt més ràpid que els que ens esperàvem. Allà, ens van convidar xocolata i suc, per poder iniciar el viatge de tornada en l’autocar amb un últim record agradable. Tots han quedat molt contents amb l’excursió. Fins a una altra!

dscn1008-1 dscn1028-1 dscn1024-1 dscn1022-1 dscn0998-1 dscn0996-1 dscn1001-1 dscn0984-1 dscn0983-1 dscn0982-1dscn1012-1dscn1015-1]]>